În această etapă a dezvoltării copilului, atenția și memoria sunt două aspecte ce se evidențiază prin faptul că ambele capătă stabilitatea și claritate.

Capacitatea de concentrare a atenției poate să atingă 10 minute fără intervenția unui adult, iar în grupuri mici copilul poate participa la activități timp de 10-25 de minute. Copilul reușește să povestească altora evenimente anterioare din viața sau chiar povești pe care le-a auzit de mai multe ori.

Din punct de vedere al limbajului copilul are următoarele abilități:

  • răspunde la întrebări specifice pe baza unei imagini prezentate
  • extrage ideea principală a unei povești cu ajutorul adultului
  • numește categorii de obiecte
  • pune în ordine cronologică imagini sau secvențe logice
  • descrie caracteristicile obiectelor
  • utilizează propoziții din 4-8 cuvinte
  • participă la conversații fără a schimba tema discuției
  • identifică cifrele de la 1-10
  • cunoaște funcțiile obiectelor

La nivel cognitiv copilul capătă inițiativă în teme și idei de jocuri simbolice și joc de rol. El începe să folosească ”nu știu” când nu poate realiza o sarcină și nu în ultimul rând poate să identifice corect emoțiile proprii dar și ale celorlalți, lucru ce susține dezvoltarea empatiei și reglarea comportamentului.

Despre  Mine

Eu sunt Cătălina Laura Nuțu. Sunt psiholog clinician autonom și psihoterapeut în formare în Terapia prin joc și dramaterapie. In 2014 am pornit pe acest drum si continui sa ma dezvolt in acest domeniu. Te astept cu drag la cabinetul meu din str. Brasov nr. 25L bl. C1 ap. 04, situat in cartierul Drumul Taberei.