Motivele pentru care părinții vin la o evaluare psihologică cu copilul diferă astfel că și procesul de evaluare se va plia pe acestea.

Unii dintre ei vin la psiholog pentru că au întrebări cu privire la nivelul de dezvoltare al copilului lor, alții sunt îngrijorați de comportamentul copilului sau vor o evaluare a aptitudinilor acestora. O parte din cei care vin la evaluare au o recomandare din partea medicului sau educatoarei, profesorului.

Discuția cu părinții are în vedere istoricul nașterii și dezvoltării copilului, la modul de funcționare a sistemului familial, dar și la problemele curente. În plus, analiza unor materiale personale ale copilului (desene, picturi, modelaje, etc) pot oferii informații extrem de utile. Toate aceste informații sunt confidențiale și vor putea fi utilizate numai după discuția cu părinții.

Copilul trebuie încurajat să fie deschis și cât mai sincer și va fi asigurat că nimic din ce va spune psihologului nu va avea repercusiuni. Este important să explicăm copiilor scopul vizitelor la psiholog și să ne adaptăm explicațiile la nivelul lor de înțelegere.

Ariile care se pot evalua în funcție de vârsta copilului pot fi: evaluarea stării psihoemoționale; evaluarea dinamicii familiale; evaluarea capacităților cognitive și neurocognitive; evaluarea dezvoltării la nivel motric și psihomotric; evaluarea limbajului; evaluarea personalității; evaluarea stilului de învățare și a motivației școlare; evaluarea coeficientului de inteligenta; evaluarea abilităților sociale.

Teste:

Testul Apercepției pentru Copii este versiunea pentru vârste cuprinse între 3 și 10 ani a mai cunoscutului TAT (Thematic Apperception Test), de H. Murray, și vizează investigarea personalității prin intermediul semnificațiilor psihodinamice provenind din interpretarea unor stimuli perceptivi standardizați.

Utilizând 10 planse în care diferite animale antropomorfizate sunt ilustrate în diverse situații (versiunea TAC-A), testul solicita subiecților construirea de mici povestiri pe marginea acestor imagini.

https://romania.testcentral.ro/ro/produse/teste-clinice/terapia-copilului-cuplului-%C8%99i-a-familiei/tac/

Fabulele Duss

Metoda povestirilor Louisei Duss, concepută încă din 1940, constă într-o serie de mici povestiri (zece în total) pe care subiectul trebuie să le completeze. Fiecare povestire se referă la o situaţie care corespunde unui stadiu de dezvoltare psihică în conformitate cu teoria psihanalitică şi trebuie să pună în evidenţă eventuala problematică (sau complexele) care ar corespunde fiecărui stadiu de dezvoltare.

Despre  Mine

Eu sunt Cătălina Laura Nuțu. Sunt psiholog clinician autonom și psihoterapeut în formare în Terapia prin joc și dramaterapie. In 2014 am pornit pe acest drum si continui sa ma dezvolt in acest domeniu. Te astept cu drag la cabinetul meu din str. Brasov nr. 25L bl. C1 ap. 04, situat in cartierul Drumul Taberei.